close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחנים השקעות נדלן בגרמניה?

מערכת שורשי שבט, תשעט16/01/2019

אחד היעדים האטרקטיביים ביותר עבור משקיעים בנדלן מכל הסוגים הוא גרמניה. סקירה

תגיות:
אחד היעדים האטרקטיביים ביותר עבור משקיעים בנדלן מכל הסוגים הוא גרמניה. המדינה שמובילה את האיחוד האירופי מציעה מגוון רחב של הזדמנויות אטרקטיביות מאוד, הן בערים הגדולות והן בישובים קטנים יותר (קטנים יחסית, כמובן) – וכדאי לנצל אותן כדי להגיע לתשואות דו ספרתיות.
/>
האתרים שיעזרו לכם למצוא השקעות נדלן משתלמות במיוחד
המפתח לאיתור השקעות נדלן משתלמות במיוחד – בגרמניה כמו גם במקומות אחרים – הוא מידע. למי ששוקל את האופציה של השקעה בגרמניה על כל שלל האפשרויות שהיא מציעה, מומלצים שני אתרים שמספקים נתונים רבים ובעלי ערך רב.

אתר אחד שכדאי להכיר נקרא immobiliscout24. זהו האתר הגרמני הגדול ביותר בתחום הנדלן, אם תרצו ה"יד 2" של גרמניה, והוא מאפשר לכל אחד לקבל הערכה טובה של שווי הנכס שהוא שוקל להשקיע בו. בנוסף יש באתר זה מנוע חיפוש משוכלל שמסייע לאתר את הנכסים החדשים בכל מקום וכך לקבל מושג טוב לגבי הנעשה בשוק השכירות ברחבי גרמניה.

עוד אתר שמומלץ למי שמחפש השקעות נדלן בגרמניה לפקוד עוד לפני רכישת נכס כזה או אחר הוא wohnungsboerse. באתר זה תמצאו את כל עסקאות הנדלן בכל אזור, כשניתן לפלח את הנתונים בהתאם למועד ביצוע העסקה ולקבל הערכה טובה מאוד של עלות כל נכס פר מ"ר. עוד באתר זה: הערכה של דמי השכירות עבור כל סוגי הנכסים בהתאם לקריטריונים שונים ובפרט המיקום הגאוגרפי של הבית.

האם כדאי להיות בעלי נכס בגרמניה?
בניגוד למדינות רבות ברחבי העולם, כולל ישראל, בגרמניה מאוד מקובל לשכור דירות ולא לרכוש אותן. כ-80% מהאזרחים מתגוררים בדירות שאינן בבעלותן אלא בשכירות, ובאופן טבעי יש במדינה שורה ארוכה של תקנות לגבי זכויות השוכרים. בנוסף לחקיקה הרחבה מושקעים משאבים רבים גם באכיפת המדיניות.

התוצאה היא שוק שמאיר פנים לשוכרים – אבל גם למשכירים. בזכות המדיניות הברורה כל משקיע יודע בדיוק מה מצופה ממנו כבעל הדירה, ובנוסף הוא זוכה לשוכרים איכותיים לטווח ארוך.

עוד כדאי לדעת שגם לאחר התשלום לחברת הניהול שמופקדת בפועל על תחזוקת הנכסים, התשואה שניתן לקבל על נכסים בגרמניה גבוהה. למעשה מדובר בהפרש משמעותי בהשוואה לתשואות שניתן להגיע אליהן בארץ – גם בגלל שממשלת ישראל מנסה להקטין את הכדאיות של השקעות נדלן וגם בגלל שרמת המחירים גבוהה מאוד.

איפה כדאי להשקיע בגרמניה?
השקעות בגרמניה כאמור הן אופציה משתלמת מאוד. באמצעות האינטרנט ובפרט האתרים שצוינו תוכלו למצוא מידע רלוונטי ועדכני לגבי המקומות הכדאיים ביותר בכל נקודת זמן. דרך נוספת היא להשקיע באמצעות חברה שזוהי מומחיותה, איתור השקעות נדלן משתלמות ברחבי גרמניה, כשגם לאחר התשלום לחברה עדיין תישארו עם רווחים נאים. באופן כללי לוקיישנים מומלצים עבור השקעות בגרמניה בנדלן הם ברלין, לייפציג, דרזדן וגם ערים קטנות יותר שנמצאות לקראת תנופת פיתוח.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה